Kustkyrkan Jävre söker Ungdomspastor/Ungdomsledare på 80% som vill vara med och förvandla Norrbottens ungdomar med evangeliet!

Om oss

Vi är en växande församling på ca 250 medlemmar som når alla åldrar. Som anställd i Kustkyrkan ingår du i ett team med två anställda; en barn- och ungdomsledare samt pastor. Du har även en församlingsledning bestående av styrelse och äldste vid din sida. Jävre är en ort på ca 600 invånare, vackert belägen invid havet ca 20 km söder om Piteå, alldeles norr om länsgränsen Norr/Västerbotten.

Om dig

Vi tror att du är en utåtriktad person som brinner för ungdomar och vill dela livet med dem och hjälpa dem komma i funktion för Guds rike. Vi hoppas också att du vill arbeta tillsammans med oss i ett långsiktigt perspektiv för att ungdomar inom och utanför församlingen (och till Norrbottens yttersta gräns) ska komma till tro och börja leva som lärjungar till Jesus. Med ungdomar menar vi i första hand tonåringar, men församlingen har även ett arbete mot ”unga vuxna” (upp till 35 år) som vi gärna ser att du är involverad i.

En viktig del av tjänsten ligger i att undervisa ungdomarna om ett praktiskt liv baserat på Bibeln och den Helige Andes ledning. Vi tror att du gillar ordet ”tillsammans” och vill arbeta för att föra samman ungdomarna med övriga församlingen. Tanken är också att, i team med övriga anställda, arbeta nära tillsammans med fokus på att få församlingen att växa i tro och efterföljelse till Jesus och nå ut med evangeliet.

Anställningen

Tjänsten är tillsvidare men börjar som en visstidsanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet sker till stor del på kvällstid och helger. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete med ungdomar samt lämplig teologisk utbildning, men det är inget krav och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och kallelse.

Ansökan och frågor

Du ansöker genom att skicka in ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du söker tjänsten till info@kustkyrkan.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!